Cindy Sherman бол орчин үеийн гэрэл зургийн урлагт цоо шинэ өнцөг, бүтээлч чанарыг авчирсан, эмэгтэй уран бүтээлчдийн дунд онцгой байр суурь эзэлдэг алдартай зураач, гэрэл зурагчин юм. Түүний гол онцлог нь өөрийгөө төрөл бүрийн дүрд хувиргаж, бие махбодоо зургийн гол дүр болгон ашигладаг бөгөөд нийгмийн тогтсон хэв маяг, дүр төрхийг эвдсэн бүтээлүүдээрээ алдартай.

Эртний амьдрал, урлагийн эхлэл

Cindy Sherman 1954 онд АНУ-ын Нью-Йорк хотод төрсөн. Урлагт сонирхолтой байсан ч Sherman анхандаа уран зураг сонирхож, зураач болохыг зорьж байв. Харин зураг зурахаас илүү бодит зүйлсийг дүрсэлж болох гэрэл зурагт илүү дурлаж, энэ чиглэлээр суралцахаар шийдсэн нь түүний замналын эхлэл байлаа. Sherman Нью-Йоркийн Buffalo хотын Урлагийн коллежид суралцаж байхдаа гэрэл зурагт тулгуурласан уран бүтээлүүдийг туурвиж эхэлсэн юм.

Түүний бүтээлүүдийн онцлог — Өөрийгөө дүрсэлсэн төөрөгдөл ба судалгаа

Sherman-ий бүтээлүүдийн хамгийн тод онцлог бол тэрээр өөрөө өөрийгөө янз бүрийн дүрээр гарган харуулдаг. Гэсэн хэдий ч түүний зургуудад өөрийгөө дүгнэхийн оронд нийгмийн тодорхой үзэл баримтлалыг задлан шинжилдэг. Тэрээр бодит дүрүүдийн оронд нийгмийн хэвшмэл ойлголтуудыг шүүмжилж, эмэгтэйчүүдийн үүрэг, дүр төрхийг илүү анхаарч үздэг.

“Untitled Film Stills” (1977–1980)

Cindy Sherman-ий хамгийн алдартай бүтээлүүдийн нэг нь “Untitled Film Stills” цуврал юм. Энэ цувралд тэрээр 1950, 1960-аад оны Холливудын кинонуудыг санагдуулам, төрөл бүрийн дүрээр хувирсан байдлаар өөрийгөө зурагласан. Тэрээр байж болох олон дүрийн эмэгтэйг харуулсан ч бүгдээрээ кинон дээр гардаг шиг холбогдолгүй, нэгэн хэвийн дүрүүд юм. Энэхүү бүтээл нь эмэгтэйчүүдийн тогтсон дүр төрх, хэвшмэл ойлголтыг эвдсэнээрээ олон нийтийн анхаарлыг татсан.

Нийгмийн хэв маягийг эвдсэн хувьсгал

Cindy Sherman-ий гэрэл зургийн гол сэдэв нь бие махбодын дүр төрхөөс илүү нийгмийн үзэл санаа, хүлээлт, хэвшмэл ойлголт байдаг. Түүний бүтээлүүдэд эмэгтэйчүүдийн дүр төрх, гоо үзэсгэлэнгийн стандартыг шүүмжлэх, тэдгээрийг тоглоом болгон хувиргах шинж чанарууд түгээмэл байдаг. Sherman өөрийгөө өөр өөрийн гэсэн дүрээр гаргаж, тэдгээр дүрүүдээр дамжуулан нийгмийн олон талт асуудлуудыг тусгасан байдаг.

Тэрээр гоо үзэсгэлэнгийн тухай тогтсон ойлголтыг шүүмжилж, өөрийнхөө зовхин дор нүдний будаг зурах, нүүрэндээ хачин дүр төрх гаргах зэрэг дүрслэлүүдээр гоо сайхны стандартыг эсэргүүцдэг. Мөн Sherman зарим бүтээлдээ эрэгтэйчүүдийн гадаад дүр төрхийг ч илэрхийлдэг бөгөөд энэ нь жендерийн талаарх уламжлалт ойлголтыг шүүмжлэх зорилготой.

Тэр бол өөрийн дүр бүтээж, өөрийнхөөрөө амьдардаг

Cindy Sherman-ий бүтээлүүдийг харахад түүний хувьд тодорхой дүр эсгэж буй мэт харагдана. Тэрээр өөрийгөө янз бүрийн дүрд хувиргаж, тэр дүрүүдээрээ олон нийтийн ойлголт, шүүмжлэлийг илэрхийлдэг. Үүнд эмэгтэйчүүдийн гоо үзэсгэлэн, хүйсийн тэгш байдал, нийгмийн тогтсон дүрэм зэргийг шүүмжилдэг. Түүний ажил нь урлагийг зөвхөн гоо үзэмж, үзэл санааны илэрхийлэл төдий биш, нийгмийн гүн гүнзгий асуудлуудыг харуулсан багаж хэрэгсэл болохыг баталж чадсан.

Жендер ба дүр төрхийн эргэлзээ

Cindy Sherman-ий бүтээлүүд нь олон нийтэд ойлгомжгүй, заримдаа гажигтай мэт санагдаж болох ч, тэрээр үүгээрээ жендерийн дүр төрх, нийгмийн хүсэн хүлээлтүүдийг шалгахыг зорьсон байдаг. Тэрээр эмэгтэйчүүдийн төрхийг, хүйсийн хил хязгааруудыг шинээр тодорхойлж, тэдгээрийг уламжлалт ойлголтуудаас бүрмөсөн салгаж, хүмүүсийг дахин бодохыг хүсдэг.

Урлагийн зах зээлд Cindy Sherman-ий амжилт

Sherman-ий бүтээлүүд урлагийн зах зээлд маш өндөр үнэлэгддэг. Түүний “Untitled #96” бүтээл нь 2011 онд $3.89 сая ам.доллароор зарагдаж, тэр үеийн гэрэл зургийн хамгийн өндөр үнэлгээтэй бүтээлүүдийн нэг болсон. Энэ нь гэрэл зургийг зөвхөн гэрэл зураг төдий биш, урлагийн хамгийн хүчирхэг хэлбэр болохыг дахин нотолж өгсөн юм.

Cindy Sherman-ий гэрэл зургийн урлагт үзүүлсэн нөлөө

Cindy Sherman-ий гэрэл зургийн урлагт үзүүлсэн хамгийн том нөлөө нь түүний бүтээлүүдээр дамжуулан нийгмийн тогтсон ойлголт, үзэл баримтлал, жендерийн дүр төрхийг шүүмжлэхэд оршино. Тэрээр дүр төрх болон өөрийгөө илэрхийлэх байдлын талаар шинэчлэл хийж, гэрэл зургийг урлагийн хэлбэрт илүү өргөн цар хүрээнд авч үзэхэд нөлөөлсөн. Түүний бүтээлүүд гэрэл зургийг зөвхөн бодит мөчүүдийг баримтжуулах хэрэгсэл гэж үздэг уламжлалт хандлагыг эвдэж, урлагийн хамгийн гүн гүнзгий мэдрэмж, үзэл санааг илэрхийлэх хэрэгсэл болгон хөгжүүлж чадсан.

Sherman-ий бүтээлүүд өнөөдөр ч гэсэн орчин үеийн урлагийн ертөнцөд нөлөөлсөөр байна. Түүний арга барил, урлагийн дүр төрхүүдийг өөрийн дүрээр илэрхийлэх нь шинээр төрөн гарч буй уран бүтээлчдэд томоохон санаа өгөх эх сурвалж болдог юм. Cindy Sherman бол өөрийн эр зоригтой, шүүмжлэлтэй бүтээлүүдээрээ гэрэл зургийн урлагт эргэлт хийсэн, шинэ үеийн гэрэл зурагчин төдийгүй орчин үеийн урлагийн үнэт зүйлсийг дахин тодорхойлсон агуу зураач юм.

1. Өөрөө зураг авах үйл явц

  • Бие даасан уран бүтээлч: Cindy Sherman гэрэл зургийн бүх процессыг өөрөө гүйцэтгэдэг. Тэрээр өөрийгөө хувиргаж, зургийн дүр болгон өөрчлөн, зураг авалт, гэрэлтүүлэг, найруулга, эцэст нь засвар, дүрслэл гэх мэт бүх шатанд хяналт тавьдаг.
  • Зураг авах үйл явц: Sherman өөрийн бүтээлүүдийн дүрүүдийг бүтээхийн тулд хувцаслалт, нүүр будалт, хиймэл үс, протез зэрэг хэрэгслүүдийг ашиглан дүр төрхөө өөрчилж, өөрийн дүрд хувирдаг. Түүний камерын ард ажиллах үйл явцад гэрэл зураг, гэрэлтүүлэг, арын дэвсгэр, өнгөний зохицол, найруулга бүгд нарийн төлөвлөгөөний дагуу явагддаг.

2. Өөрийгөө гол дүр болгох

  • Өөрийгөө гол дүрээр бүтээх: Sherman өөрөө өөрийнхөө зургийг авч, өөрийнхөө дүр төрхийг судалдаг. Энэ нь өөрөө өөртэйгөө ажиллаж, өөрийн бие махбодыг урлагийн бүтээл болгож ашигладаг гэсэн үг. Гэхдээ тэр өөрийгөө “өөрийн дүр” болгон харуулдаггүй, харин нийгмийн тодорхой нэг дүр төрх, хэв маягт суурилж, тэр дүрд хувирдаг.
  • Өөр өөр дүрүүд: Түүний бүтээлүүд дунд байж болох бүх төрлийн дүрүүдийг харуулдаг бөгөөд энэ нь нийгмийн эмэгтэйчүүдийн дүр төрхийн хязгаарлагдмал байдал, тогтсон ойлголтыг шүүмжлэх явдалтай холбоотой. Тэрээр нэг ч бүтээлдээ өөрийгөө яг “Cindy Sherman” гэж танигдах байдлаар буулгадаггүй.

3. Хувцаслалт болон нүүр хувиргалт

  • Хувцас болон нүүрний гоо сайхны хувиргалт: Sherman зураг авахдаа ихэвчлэн хямд, олдоцтой хувцас, гоо сайхны бүтээгдэхүүн ашигладаг. Хувиргалт, хиймэл үс, нүүр будалт зэрэг нь түүний ажилд чухал үүрэгтэй бөгөөд тэрээр өөрийгөө танихын аргагүй болгон хувиргахын тулд эдгээрийг чадварлаг ашигладаг.
  • Протез болон хиймэл зүйлс: Түүний зарим бүтээлд биет хэсгүүдийг нэмэлт протез, хиймэл хэсгүүдээр дүрсэлж, биет хувирал болон хэв маягийг хүчтэй эсэргүүцэж харуулдаг.

4. Гэрэлтүүлгийн ач холбогдол

  • Гэрлийн зохион байгуулалт: Sherman гэрэлтүүлэгт онцгой анхаарал хандуулдаг. Тэрээр байгалийн гэрэл, хиймэл гэрэл, тод өнгөний гэрэлтүүлэг гэх мэт олон төрлийн гэрлийг ашигладаг бөгөөд энэ нь түүний бүтээлүүдийн драматик шинж чанарыг улам тодруулдаг. Тод гэрэлтүүлэг нь түүний дүрүүдийн нүүр будалт, хувцаслалт, дүр төрхийг илүү тодорхой болгож, илүү утга санаа агуулсан байдлаар илэрхийлдэг.

5. Кино ба зурагт хэрэглэх элементүүд

  • Зурагт дүрслэл ба кино элементүүд: “Untitled Film Stills” цуврал нь киноны кадрууд шиг дүрслэгдсэн байдаг. Энэхүү арга барил нь киног санагдуулам уур амьсгалыг бүтээдэг. Зургууд нь ч тодорхой үйл явдлыг илтгэх мэт харагддаг бөгөөд энэ нь үзэгчдийг тухайн дүрийг яг юу хийж байгааг төсөөлөхөд хүргэдэг.

6. Цуврал бүтээлүүд

  • Цуврал байдлаар дүрслэх: Sherman-ий бүтээлүүд нь ихэвчлэн нэг бүтээл биш, харин цуврал байдлаар бүтээгддэг. Жишээ нь, “Untitled Film Stills” цувралд 69 ширхэг хар цагаан зураг байдаг бөгөөд тэдгээр нь киноноос сэдэвлэсэн дүрүүдийг харуулдаг. Түүний энэ цуврал бүтээлүүд нийгмийн жендерийн хүлээлтүүдийг шинээр харах боломжийг үзэгчдэд өгдөг.

7. Цаашдын бүтээлүүдийн техник

  • Тэрээр 1980-аад оноос хойш улам гүнзгий агуулгатай бүтээлүүд хийх болсон. Энэ үедээ хүний ​​биетэй холбоотой, илүү гаж дүрслэлүүдийг гаргаж ирсэн. 1980-аад оны “History Portraits” цуврал нь уран зураг шиг маш нарийн хувиргалттай, эртний уран зургуудын хэлбэрүүдийг орчин үеийн хэлээр өөрчилсөн байдаг.

8. Техник болон концепцийн хослол

  • Cindy Sherman-ий техник нь зөвхөн зураг авалтын төгс байдлыг хөөцөлдөх биш, түүний бүтээлүүдийн гол цөм болох концепцийн илэрхийллийг онцолдог. Түүний бүтээлүүдийн гол утга санаа нь хүмүүсийн төрх, жендерийн асуудлууд, нийгмийн тогтсон хүлээлтүүдийг шүүмжлэх, шинээр тодорхойлох зэрэгт чиглэсэн байдаг тул техник нь үүнийг илүү тодотгодог.

Cindy Sherman-ий техник нь гэрэл зураг авах энгийн аргыг өөрийн хувиргалт, төсөөлөл, дүрслэлтэй хослуулан ашиглах онцгой арга барилд тулгуурладаг. Түүний бүтээлүүд орчин үеийн гэрэл зургийн урлагт томоохон нөлөө үзүүлсэн бөгөөд урлагийг зөвхөн гоо сайхан болон бодит байдлыг илэрхийлэхээс илүү, хүний дотоод сэтгэлийн илэрхийлэл болгох түвшинд хүргэсэн юм.

Төстэй нийтлэлүүд

Гэрэл зургийн концепц /conception/

Гэрэл зургийн концепц гэдэг нь тухайн зураглалын ард буй үндсэн санаа, утга агуулга, зорилго юм.

Нийтлэл унших

Richard Avedon (1923–2004): Загварын гэрэл зурагт хувьсгал хийсэн урлагийн мастер

Тэрээр загварын гэрэл зураг болон портретийн зургийн салбарт асар их нөлөө үзүүлж, өөрийн өвөрмөц хэв маяг, техникийн ур чадвараараа нэр хүндтэй болсон. Түүний бүтээлүүд нь хүний мөн чанар, сэтгэл хөдлөлийг нарийн илэрхийлэхэд чиглэгдсэн байдаг.

Нийтлэл унших

Henri Cartier-Bresson: Гэрэл зургийн агшин баригч, гайхамшигт зохиомжийн мастер

Henri Cartier-Bresson (1908–2004) бол XX зууны гэрэл зургийн урлагийг өөрчилсөн суут хүмүүсийн нэг.

Нийтлэл унших